Glowing Globe, Etika i estetika u postdigitalnoj umjetnosti, Rijeka 2022 Izložba

Facebook: https://web.facebook.com/cim.apuri.hr

Instagram: https://www.instagram.com/cim_apuri/

Novi List: “Glowing Globe” propituje etiku i estetiku u postdigitalnoj umjetnosti

Radio Rijeka:  https://radio.hrt.hr/slusaonica/akademskih-kvarat-ure

IZLOŽBA:

Nika Oblak & Primož Novak

“WHERE DO WE COME FROM? WHAT ARE WE?” kinetička video instalacija, 2019. Produkcija: Aksioma – Institute for Contemporary Art, Ljubljana, Slovenia; MMC Kibla, Maribor, Slovenia; ACC_R Creators in Lab, Asia Culture Center, Gwangju, South Korea. Nekonvencionalni uređaj doima se kao perpetum mobile, ali aludira na suvremenu definiciju trke štakora, beskrajnog, pretjeranog ili natjecateljskog rada, besmislene jurnjave bez svrhe. Naslov instalacije uzet je po jednom od Gauginovih posljednjih i kultnih djela D’ou Venons Nous / Que Sommes Nous / Ou Allons Nous, naslikanog na Tahitiju. Poput Gauginove slike, instalacija postavlja temeljno pitanje kamo ide svijet. To je introspekcija ljudskog stanja.

Nika Oblak & Primož Novak

JEFFRY KUNST, PUPPY, objekt, 2007, rad u tijeku from SAETCHI COLLECTION. Saetchi Collection zbirka je replika umjetničkih djela komercijalno uspješnih suvremenih umjetnika koja se bavi odnosom globalne ekonomije i marketinga suvremene umjetnosti. Nika Oblak & Primož Novak malo su izmijenili imena predstavljenih umjetnika i tako se poslužili strategijom uobičajenom u kopiranju modnih ili tehničkih robnih marki, gdje je originalno ime promijenjeno, ali i dalje prepoznatljivo. Tako kao što poznata sportska tvrtka Adidas postaje Amidas, Saetchi Collection predstavlja primjerice Jeffryja Kunsta, Trace Aminea, Damona Horsta… Replike umjetnina izrađuju obrtnici u zemljama koje nude jeftiniju radnu snagu

CV Nika Oblak & Primož Novak djeluju kao kolektiv od 2003. U svojoj umjetničkoj praksi ispituju suvremene medije i kapitalom vođeno društvo secirajući njegovu vizualnu i jezičnu strukturu. Djeluju u graničnoj zoni između stvarnosti i fikcije kako bi stvorili ambivalentne umjetničke intervencije. Izvode izvedbene akcije na javnim, privatnim ili udaljenim lokacijama i često se pojavljuju kao protagonisti svojih radova. Nika Oblak i Primož Novakn koriste tehnologiju kao alat za samorefleksiju; oni grade složene strojeve sposobne premostiti fizičko i virtualno, digitalno i mehaničko, prirodno i umjetno. Od 2003. proizveli su velik broj projekata, uključujući performanse, filmove, fotografije i instalacije, koji zajedno čine kontinuirano istraživanje suvremenog života, fokusirajući se na njegove najkontroverznije aspekte: zamke konzumerizma, opresivne strukture rada i politike , dvosmislen odnos stvarnosti i fikcije, skrivene opasnosti nekritičkog korištenja tehnologija. http://www.oblak-novak.org/

 

Anastasia Marčelja

– ars emoriae-, digitalni otisak, 2022-rad u tijeku. Ars Memoriae je rad je nastao u sklopu kolegije Emergency Exit održanog na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci u aka.godini 2021/2022.  Rad je interpretacija i vizualizacija  unutarnjih ljudskih frekvencija koje se bilježe pomoću objekta Muse, alata koji se u neuroznanosti koristi za obradu signala mentalne aktivnosti.

CV Anastasia Marčelja je studentica dizajna i umjetnica na Nouva Accademia di Belle Arti u Milanu. Voli crtati, čitati, pisati, filozofirati, a redovito obilazi u prirodu gdje sakuplja inspiraciju za svoj rad. Njena radoznalost je stalna i to je razlog što uživa u stvaranju projekata u bilo kojem području. Iskustvo rada ima i u turističkoj industriji od upravljanja projektima do vođenih obilazaka i međunarodnih sajmova. U Contemporary je nastavila  svoj rad proučavajući umjetnost i dizajn, “izazivajući sebe tamo gdje su putevi stvaranja beskonačni”.

 

Mario Mu “Sites Of Encounter”, video instalacija, HD, 3×18, min., drvene ploče, 2022

Rad je nastao uz potporu WHW-a za izložbu u galeriji Nova, kustosice Ane Kovačić, u koprodukciji s V2 Insititute for Unstable Media, Udruge Metamedij i Međunarodnog grafičkog centra Ljubljana.  Rad se bavi temama vezanim za suvremene uvjeta rada, video igre i okoliš koji je izgradio čovjek, bilo da je riječ o arhitekturi ili samom prostoru video igre. Rad mapira kontekst uvjeta rada nakon pandemije, odnosno svojevrsni prelazak iz klasičnih prostora rada – tvornica, u metaverse. Film Sites of encounter rađen je gejmerskom tehnologijom, kompjuterski generiranom slikom, a sastoji se od devet manjih epizoda koje oblikovane ritmom dijaloga istražuju utjecaj kapitalističke proizvodnje na ekologiju iskustva svakodnevice.

CV Mario Mu works on various research projects which are often constructed as extended gaming platforms. Apart from frequently incorporating sound and drawing, his practice mainly shifts between game design, 3D animation and performance.  He received a BFA from Academy of Fine Arts in Zagreb, Croatia and an MFA from University of Arts in Berlin, Germany. During 2016. and 2017. Mu was an active member of the Research Center for Proxy Politics, and since 2017. he has been working on a series of events as an author and collaborator at the TAP-Théâtre auditorium de Poitiers, France; V2 Rotterdam, The Netherlands; MGLC Ljubljana, Slovenia; MAAT Lisbon, Portugal; Play Co London, UK; Pakhuis de Zwijger in Amsterdam, The Netherlands; Ufer Studios, Galerie gr_und and Silent Green in Berlin, Germany; MSU, Pogon and GMK in Zagreb, Croatia among others.  Digital and online projects include collaborations with AVYSS, Mizuha, The Killscreen, The Carillon, BoCA Biennial, Milan Machinima Festival, Gamescenes, Itch.io, Gestalten Publishing, FACT Magazine, Wrong Biennale, The School of Machines, Making & Make-Believe, STYLY, Lima Sky,  Pivilion, and Inquiry Inc. http://mariomu.com/

 

Filip Borelli

Underground Vibrational Dialogues of Labin, 2020. Prostor u zvuk, zvuk u pokret, pokret u titraj…Titrajni dijalozi labinskog podzemlja umjetnička je instalacija nastala proučavanjem odnosa prostora, zvuka i svjetla u uvjetima podzemnog rudarskog svijeta Raše i Labina. Eksperimentalnim pristupom zvučne analize prostora dobiva se frekvencijski spektar stojnih valova. Upravo ti valovi nastali kao zvučni fenomen unutar zatvorenog prostora, svojim rasporedom i kompozicijom određuju karakter same arhitekture.

Photokinteica, 2022. Photokinetica je serija nastala od niza fotografija slikanja kinetičkim svjetlom koje koriste scene javnog svjetla za stvaranje apstraktnih kompozicija. Tehnika duge ekspozicije metodom kretanja kamere otkriva odnos tame i svjetla. Umjetnik odabire izvore svjetla i ručno ih pomiče kroz sliku, istovremeno manipulirajući fokusom i zoomom. Različiti izvori svjetlosti koji se koriste u okruženju otkrivaju potencijal slike kroz frekvencijski spektar svjetlosti. Na taj se način javni svjetlosni prizori pretvaraju u ekspresionističku sliku u kojoj svjetlo djeluje kao boja, a tama kao platno. Tekstura, boja i ritam određeni su različitim svojstvima izvora svjetlosti poput frekvencije i treperenja.

Digitalni printevi: Blockweb, Kinetičko svjetlosno slikanje / Digitalna fotografija/ Print na alu ploči, 71 x 107 cm, 2022; Metadune Kinetičko svjetlosno slikanje / Digitalna fotografija/ Print na alu ploči, 71 x 107 cm, 2022; Unistopia, Kinetičko svjetlosno slikanje / Digitalna fotografija/ Print na alu ploči, 71 x 107 cm, 2022.

CV Filip Borelli je multidisciplinarni umjetnik koji zaranja u razumijevanje interakcije između svjetla, zvuka, pokreta i glazbe u kombinaciji u multimedijskim umjetničkim performansima. Magistrirao je na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu te također na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Od 2014. djeluje kao izvođač, glazbenik i autor svjetlećih objekata, performansa i instalacija. Također je uključen u razne glazbene projekte kao koreograf, instrumentalist, pjevač, beatboxer, interpretator i skladatelj.. https://www.filipborelli.com/

 

Markus Hanakam & Roswitha Schuller “Cosmic Commissioner”, objekti, 2022

Rad je nastao za vrijeme boravka na umjetničkoj rezidenciji u MAK Center for Art and Architecture, Los Angeles, SAD. Kao glavna referenca za stvaranje objekta korišten je  satirični tekst Victora Gruena iz 1975. U ovom tekstu kozmički povjerenik susreće razne likove poput arhitekata, urbanista i ekologa na terra (zemlji). Reflektirajući na ovaj tekst i njegovu retro buduću imaginarnost, prostor biva rerenderiran kao unutarnji krajolik pun objekta neobično specifičnih površina, preljevnih volumena.

CV Mnogi od artefakata Hanakam & Schuller, umjetničkog dua koji živi u Beču, mijenjaju oblik, mijenjaju svoj vanjski oblik i zatim se ponovno pojavljuju u različitim kontekstima. Kao umjetnici i istraživači, Markus Hanakam i Roswitha Schuller redizajniraju pravila likovne umjetnosti za vlastite potrebe i stvaraju nekonvencionalne aranžmane i nove svjetske dizajne u videima i objektima. Bave se i primijenjenom umjetnošću. Njihovi radovi prikazani su u berlinskom Haus der Kulturen der Welt, Eyebeam centru za umjetnost i tehnologiju u New Yorku, pariškoj Palais de Tokyo, moskovskom Muzeju suvremene kulture Garage, bečkom MAK-u, MAK centru za umjetnost i arhitekturu u Los Angelesu, i Nacionalni umjetnički centar u Tokiju. Njihov video— animacija Borgia Device (Drugi dan) dio je emisije,  https://www.hanakam-schuller.com/

 

Rivka Rinn “The Causasian Rose”, Part I and Part II, foto video, 2022.

Fotografije su nastale tijekom sudjelovanja umjetnice na festivalu, Alanica 2013. u gradu Vladikavkaz, Rusija. Video se sastoji od  750  fotografija, odabranih od ukupno 4500 fotografija snimljenih tijekom boravka na festivalu. Fotografije se odnose na prisutnost povijesti u urbanom prostoru i arhivske fotografije kulturnih događanja poput plesnog kazališta ili rata, koje su u kontrastu s prikazom sadašnjeg svakodnevnog života u gradu.

CV Rivka Rinn is an Israeli Postwar & Contemporary artist who was born in 1950. Numerous key galleries and museums such as Neue Galerie Graz, Universalmuseum Joanneum have featured Rivka Rinn’s work in the past.Rivka Rinn’s work has been offered at auction multiple times, with realized prices ranging from 3 USD to 230 USD, depending on the size and medium of the artwork. Since 2005 the record price for this artist at auction is 230 USD for Tryptich, Untitled, sold at Tiroche in 2007. https://www.rivkarinn.com/