Izložba Nužnost izlaza / Emergency Exit, 1.7.2022

1.7.2022.; 13:00 h
Sveučilište u Rijeci, Akademija primijenjenih umjetnosti

Galerija APU, 1. kat

Izlažu:
Gaia Radić, 2. godina preddiplomskog studijskog programa Primijenjene umjetnosti
Marko Mrvoš, 1. godina diplomskog studijskog programa Primijenjene umjetnosti

Kustosice: Katarina Podobnik, mag.hist.art., Dijana Protić, mag.art.

Kolegij: Emergency Exit
Mentor: izv. prof. Tomislav Brajnović, izv. prof. Ingeborg Fülepp
Stručne suradnice: doktorandica, mag. art. Dijana Protić; izv. prof. dr. sc. Vedrana Mikulić-Crnković; izv. prof. dr. sc. Ana Meštrović

Izložba i kolegij su ostvareni uz potporu za umjetničke projekte Sveučilišta u Rijeci. Voditelj projekta: izv. prof. Tomislav Brajnović

Pojavom krize uzrokovanom pandemijom, mnogi procesi vezani uz razvoj i korištenje digitalne tehnologije, postali su široko primjenjivi u svakodnevici: fokus društvenog zbivanja, uključujući obrazovanje i umjetnost, premjestio se, gotovo u potpunosti – u digitalni prostor. Kao odgovorom na simulirajuću stvarnost, projektom “Emergency Exit” kritički se promišlja i odgovara na dugoročne posljedice izazvane COVID-19 krizom, partikularno, na njihovu refleksiju u zajednici, kroz osvještavanje o isprepletenosti umjetničkog, arteficijalnog, znanstvenog, javnog i privatnog. Spoznaje usvojene kroz transdisciplinarnu suradnju stručnjaka iz područja prirodnih i humanističkih znanosti, rezultirale su umjetničkim radovima studenata/-ica polaznika/-ica kao rezultata fuzije digitalnih umjetničkih praksi (3D animacija, sound art, virtualna realnost) i algoritama umjetne inteligencije.

Babilonski viseći ‘vrtovi’, multimedijalna je instalacija studentice Gaije Radić koja na imerzivan način istražuje korelaciju virtualnog, fizičkog i piktoralnog prostora. Motiv Babilonske kule i njenih visećih vrtova odabran je zbog činjenice da je biblijska priča o gradnji Kule dokaz čovjekove pretenzije ulaska u nematerijalan sloj realnosti: čovjek je stoga, kroz povijest, smišljao različite načine ne bi li ga, kao takvog, upravo i dosegao. Instalacija se bavi pojmovima digitalno-simuliranog krajolika te ulogom organske prirode u kontekstu suvremene “ekranske” svakodnevice. Također, radom se ispituju sve karakteristike koje piktoralni prikazi arhitektonskih ili prirodnih prostora moraju sadržavati, ne bi li poprimili virtualan predznak.

3D objekt studenta Marka Mrvoša Komentari, projekcija je komentara objavljenih na društvenim mrežama kao reakcije internetskih korisnika na pandemiju uzrokovanu COVID-19 virusom. Rad je nastao kao vizualizacija istraživanja komentara na društvenim mrežama pomoću umjetne inteligencije, u organizaciji Odjela Informatike Sveučilišta u Rijeci. Analiza je napravljena baveći se osnovnom podjelom na neutralne, pozitivne i negativne komentare: tako što, ovaj rad čini simulacijom javnog mišljenja, koji se u digitalnom prostoru, de facto, demonstrira snažnije i eksplicitnije nego li u realnosti.