Micro-Macro Art II 2018

“Micro-Macro Art II”

Otvorenje izložbe 17. travnja 2018 u 20 sati

Datum izložbe 17.- 21. 04. 2018

SKC – galerija Studentskog kulturnog centra Sveučilišta u Rijeci, Kružna 8, 51000 Rijeka

Organizator izložbeCIM APURI  Centar za inovatiivne medije –  Sveučilište u Rijeci, Rijeka u suradnji s Festivalom znanosti Rijeka 2018, SKC galerija Studentskog kulturnog centra i Studentski zbor UNIRI

U okviru Festivala organizirani je 21. travnja u prostoru Palach koncert Alena i Nenada Sinkauza uz video Ivana Marušića Klifa . U prilogu je video dokumentacija: https://vimeo.com/266069965

Kustosi izložbe: izv.prof.art. Ingeborg Fülepp (APURI) i Mia Krneta, studentica diplomskog studija Povijesti umjetnosti UNIRI

Izložbom Micro-Macro Art II u Galeriji SKC-a po drugi put se, u okviru Festivala znanosti, predstavljaju studenti Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci. Ovogodišnji Festival znanosti posvećen je znanstvenim otkrićima kao zadivljujućim ljudskim ostvarenjima koja imaju moć pronicanja zagonetki i mijenjanja našega svijeta. Da takvu heurističku moć ima I umjetnost, stoljećima nam dokazuju radovi umjetnika, koji uvijek iznova, na različite načine, iz različitih perspektiva otkrivaju naš svijet i šire naše vidike. Na ovoj se izložbi stoga predstavlja deset mladih umjetnika sa svojim jedinstvenim i međusobno raznolikim otkrićima.

Martina Goričanec i Angela Maksimović zaintrigirane su, ironično, nama možda najvećom zagonetkom – nama samima! Naša svijest i snovi te percepcija, doživljaji i emocije predmet su njihova istraživanja. Martina Goričanec u eksperimentalnom videu San ili java, potaknuta pjesmom Edgara Allana Poa San u snu, pita se što su snovi, a što je stvarnost. Konfuzno ispreplitanje mutnih i nejasnih kadrova sna s razgovjetnim slikama jave, navodi nas da se skeptično pobunimo protiv svojih osjetila i razuma te da se zapitamo što je zaista stvarno. S druge strane, apstraktni oblici koji asociraju na kakve kozmološke fenomene na fotografijama SSS3, Angele Maksimović, izražavaju melankolične osjećaje pojedinaca izazvane neuspjehom u ostvarenju svojih životnih snova. Sličnom se temom bavi i Nadja Stevanović. U videoradu Daymare umjetnica istražuje fenomen straha. Bijela utvara reprezentacija je straha, koja zbog svojih čudnih pokreta na trenutak ostavlja dojam nekakve inspirativne sile, dok se u drugom čini kao sputavajući grč. Ambijentalnom instalacijom Bura na kampusu, Ivana Đerić istražuje našu percepciju prostora. Rad se referira na kompleks riječkoga kampusa, a učinjenom inverzijom s burom „zarobljenom“ u unutrašnjem prostoru zgrade, odnosno šatoru, provociraju se naša osjetila kako bi se ukazalo na nestabilnost studentskog života. Sasvim drugačijeg predmeta zanimanja je eksperimentalni video Michaela Kneževića, Art. Art je found footage isječaka preuzetih s interneta i povezanih u atraktivnu cjelinu koju Knežević proziva „umjetnošću“. Budući da rad nastaje samo kao spoj gotovih prizora, on je ironična kritika same umjetnosti i umjetničkog svijeta, jer bez njegova imenovanja „umjetničkim radom“ ono ne bi imalo drugog značenja niti važnosti. Sličnog zanimanja je I rad Anje Alić, Kritika na kritiku. Objekt u prostoru galerije, šešir s idejama ispisanima na papirić, dokument je održana performansa u kojem je umjetnica prikupila odbačene ideje, ponajviše studenata akademije, kako bi postavila pitanje o vrijednosti umjetničkih ideja, odnosno o autoritetima i njihovoj kompetentnosti za određivanje vrijednosti ideja mladih umjetnika.

Izložbom Micro-Macro Art II u Galeriji SKC-a po drugi put se, u okviru Festivala znanosti, predstavljaju studenti Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci. Ovogodišnji Festival znanosti posvećen je znanstvenim otkrićima kao zadivljujućim ljudskim ostvarenjima koja imaju moć pronicanja zagonetki i mijenjanja našega svijeta. Da takvu heurističku moć ima I umjetnost, stoljećima nam dokazuju radovi umjetnika, koji uvijek iznova, na različite načine, iz različitih perspektiva otkrivaju naš svijet i šire naše vidike. Na ovoj se izložbi stoga predstavlja deset mladih umjetnika sa svojim jedinstvenim i međusobno raznolikim otkrićima.

Martina Goričanec i Angela Maksimović zaintrigirane su, ironično, nama možda najvećom zagonetkom – nama samima! Naša svijest i snovi te percepcija, doživljaji i emocije predmet su njihova istraživanja. Martina Goričanec u eksperimentalnom videu San ili java, potaknuta pjesmom Edgara Allana Poa San u snu, pita se što su snovi, a što je stvarnost. Konfuzno ispreplitanje mutnih i nejasnih kadrova sna s razgovjetnim slikama jave, navodi nas da se skeptično pobunimo protiv svojih osjetila i razuma te da se zapitamo što je zaista stvarno. S druge strane, apstraktni oblici koji asociraju na kakve kozmološke fenomene na fotografijama SSS3, Angele Maksimović, izražavaju melankolične osjećaje pojedinaca izazvane neuspjehom  u ostvarenju svojih životnih snova. Sličnom se temom bavi i Nadja Stevanović. U videoradu Daymare umjetnica istražuje fenomen straha. Bijela utvara reprezentacija je straha, koja zbog svojih čudnih pokreta na trenutak ostavlja dojam nekakve inspirativne sile, dok se u drugom čini kao sputavajući grč. Ambijentalnom instalacijom Bura na kampusu, Ivana Đerić istražuje našu percepciju prostora. Rad se referira na kompleks riječkoga kampusa, a učinjenom inverzijom s burom „zarobljenom“ u unutrašnjem prostoru zgrade, odnosno šatoru, provociraju se naša osjetila kako bi se ukazalo na nestabilnost studentskog života. Sasvim drugačijeg predmeta zanimanja je eksperimentalni video Michaela Kneževića, Art. Art je found footage isječaka preuzetih s interneta i povezanih u atraktivnu cjelinu koju Knežević proziva „umjetnošću“. Budući da rad nastaje samo kao spoj gotovih prizora, on je ironična kritika same umjetnosti i umjetničkog svijeta, jer bez njegova imenovanja „umjetničkim radom“ ono ne bi imalo drugog značenja niti važnosti. Sličnog zanimanja je I rad Anje Alić, Kritika na kritiku. Objekt u prostoru galerije, šešir s idejama ispisanima na papirić, dokument je održana performansa u kojem je umjetnica prikupila odbačene ideje, ponajviše studenata akademije, kako bi postavila pitanje o vrijednosti umjetničkih ideja, odnosno o autoritetima i njihovoj kompetentnosti za određivanje vrijednosti ideja mladih umjetnika.

Tekst napisala Mia Krneta, Rijeka 2018